Vrijen oefenen

Vrijen oefenen

Het is begrijpelijk dat je graag oefent met vrijen, misschien ben je wel zenuwachtig, of bang dat je slecht vrijt.

Echt oefenen voor vrijen, zonder partner, kan eigenlijk niet. Wel zijn er verschillende oefeningen om beter te leren vrijen en om meer te genieten van de seks.

Bekkenbodemspier
Door je bekkenbodemspier te trainen kun je meer genieten van de seks. Dit geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Vrouwen kunnen de spier vinden door voorzochtig met 1 vinger in de vagina te gaan. Probeer nu met je vagina in je vinger te knijpen, zonder je billen aan te spannen of je buik in te trekken. Als dit lukt heb je de bekkenbodemspier gevonden. Mannen kunnen de spier vinden tijdens het plassen. Begin met plassen en probeer dan ineens op te houden. De spier die je hiervoor gebruikt is de bekkenbodemspier.

Ga op een stoel zitten met je voeten plat op de grond en je benen wijd. Houd je rug recht. Probeer te knijpen met je bekkenbodemspier. Als het goed is voel je dat je bekkenbodem omhoog komt, van de stoel af. Zorg wel dat je je billen niet samenknijpt en/of je buik intrekt. Houd de spier 3 seconden aangespannen. Herhaal dit zo’n 10 tot 15 keer per sessie. Doe bijvoorbeeld 3 sessies per dag. Hoe meer je oefent, hoe beter je de resultaten voelt.

Overig

Behalve de bekkenbodemspier valt er weinig te oefenen. Het belangrijkste is dat je er klaar voor bent. Ben je niet klaar voor (de eerste keer) vrijen, doe het dan niet! Als je er klaar voor bent zal verder alles vanzelf gaan en na het vrijen weet je natuurlijk al een hoop meer. Denk na het vrijen eens terug aan wat er goed ging en aan wat er lekker was. Probeer ook te bedenken wat je niet zo lekker vond en wat er niet zo goed ging. Bedenk vervolgens hoe je dit de volgende keer beter kunt doen.

Vrouwen Versieren